Våra köpvillkor

Våra köpvillkor är mer än bara regler; de är en del av vår serviceupplevelse. Vi har utformat dem för att göra ditt köp så smidigt och tydligt som möjligt, samtidigt som vi säkerställer att dina rättigheter och vår kvalitet alltid står i fokus.

Upplev en smidig och trygg shoppingupplevelse med EZ Bag

Åldersgräns
Viktig information: Endast personer över 18 år får och kan handla på ezbag.se. Om någon gör en beställning i annan persons namn utan tillstånd (urkundsförfalskning) eller på ett sätt som kan orsaka ekonomisk skada för ezbag.se, kommer vi att polisanmäla händelsen.

Pris
Alla köp på ezbag.se sker i svenska kronor (SEK) och inkluderar alltid skatt och moms. När en beställning har bekräftats kan priset endast ändras på grund av omständigheter utanför vår kontroll, som förändringar i skatte- eller momssatser. För beställningar under 2.500 kr tillkommer en fraktavgift på 300 kr inklusive moms. I kassan visas alltid det totala priset, och inga ytterligare skatter eller avgifter tillkommer.

Köp
När du gör en beställning på ezbag.se, skickar vi en preliminär orderbekräftelse via e-post. Denna bekräftelse genereras automatiskt utan manuell översyn. Ett bindande avtal om köp träffas först när vi har kontrollerat dina uppgifter och säkerställt att allt är korrekt, inklusive pris, leveranstid och andra detaljer.

Leveranser
Leveranstiden är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Beställningar som görs före kl. 10:00 på en helgfri vardag skickas samma dag, annars skickas de nästföljande arbetsdag. I kassan visas de olika leveransalternativen som är tillgängliga. Risken för varorna övergår till dig som kund när leveransen har mottagits. Om vi av någon anledning inte kan leverera inom den utlovade tiden, har du rätt att häva köpet och få pengarna återbetalda. Vid leveransförsening informerar vi dig via e-post eller telefon. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning, men i vissa fall kan omständigheter utanför vår kontroll, som problem hos leverantörer, göra detta omöjligt. Ingen ersättning utgår vid eventuell leveransförsening.

Transport
Vi tar ansvar för transportrisken från vårt lager till dig som kund. Om ditt paket skulle försvinna, skadas eller om det saknas varor, ersätter vi dig. Du ansvarar för risken vid eventuell retur till oss, till exempel om du vill byta varor.

Delad order
Om någon av de artiklar du har beställt har en betydligt längre leveranstid än övriga produkter, kan vi ibland dela upp din order utan extra kostnad för dig. Du betalar aldrig mer än den ursprungliga fraktkostnaden.

Betalning
Du kan välja mellan att betala via faktura som skickas till dig eller vid leveranstillfället. Oavsett vilket alternativ du väljer, kommer en faktura att skickas till dig för ditt köp.

Garanti
Vi erbjuder alltid garanti i enlighet med konsumentköplagen. Om du inte är nöjd med din produkt, rekommenderar vi att du kontaktar oss direkt så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet på bästa möjliga sätt.

Reklamationer
Om du behöver reklamera en vara måste du kunna påvisa ett faktiskt fel. Behåll den defekta produkten och använd den inte. Vi rekommenderar att du kontrollerar din leverans omedelbart vid mottagandet för att säkerställa att allt är korrekt och felfritt. Vid reklamation, kontakta oss på EZ Bag via telefon, e-post eller vår webbplats och uppge ditt beställningsnummer samt orsaken till reklamationen. EZ Bag står alltid för returfrakten när det gäller skadat eller felaktigt gods.

Ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit varan, utan att behöva ange någon särskild anledning. Produkten och förpackningen måste dock vara i oförändrat skick, det vill säga oanvänd och oskadad. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätten.

Sekretess & säkerhet, personuppgifter
När du gör en beställning hos oss på ezbag.se, uppger du viss personlig information som namn, adress och telefonnummer. Genom att registrera och beställa godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig, underlätta framtida köp, samt för att skicka erbjudanden via sms, e-post eller annan direktreklam. Vi dokumenterar även all kommunikation med dig för att kunna erbjuda bästa möjliga service. Dina personuppgifter kommer inte att lämnas ut till tredje part utan ditt samtycke. Om du vill ha vårt nyhetsbrev skickar vi det till dig via e-post, och du kan enkelt avboka det via ditt kundkonto eller genom att kontakta oss. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få tillgång till den information vi har registrerat om dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att de rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@ezbag.se.

Tvist
Vi strävar alltid efter att du som kund ska vara nöjd. Om det uppstår en tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Varors beskaffenhet
Vi gör vårt yttersta för att informationen på ezbag.se ska vara så korrekt som möjligt när det gäller bilder, beskrivningar och annan produktinformation. Ibland kan dock varans faktiska utseende skilja sig något från vad som visas på sajten, till exempel i fråga om etiketter, färger eller utformning. Innehållet och kvaliteten är dock alltid densamma som vid köptillfället.

Kontakta oss